Magyar – angol két tanítási nyelvű programunk

Napjainkra egyértelművé vált mindenki számára a nyelvtanulás fontossága. Tudjuk, hogy sokan tanulnak nyelveket, de azt is tudjuk, hogy kevesen vannak azok, akik képesek kommunikálni is idegen nyelven.

Intézményünk lehetőséget biztosít arra, hogy két tanítási nyelvű programunkon keresztül a tanulók biztos és használható idegen nyelvtudásra tegyenek szert már az általános iskolás éveik alatt.

A Rákóczi és a Kossuth iskolában a 2010/2011-es tanévtől kezdődően indult a magyar – angol két tanítási nyelvű program, idegen nyelvi lektor – Adeola Fasola tanár úr – közreműködésével.

Két tanítási nyelvű programunk főbb jellemzői:

  • A gyermekek motiválása, megnyerése a nyelvtanulás számára.
  • Kiemelt célunk az idegen nyelvi kompetencia-fejlesztése és a spontán beszéd képességének kialakítása.
  • Az anyanyelvi és idegen nyelvi tudás egyidejű és kiegyensúlyozott fejlesztése.
  • Az 1-2. évfolyamokon fő feladatunk bő szókincs megteremtésével a beszéd fejlesztése.
  • Az írás-olvasás kezdeti szakasza a 2. évfolyamon indul.
  • A 3-4. évfolyamon megkezdődik a nyelvtani ismeretek alapozása.
  • A nyelvi órákon rendszeresek a mozgás, zene, ritmus, tánc és manuális jellegű tevékenységek.
  • Az alapozó szakaszban elsajátított szókincset tovább bővítjük, szóbeli és írásbeli szövegalkotást is tanítunk. Alsó tagozaton célunk, hogy negyedik évfolyam végére tanítványaink eljussanak a Közös Európai Referenciakeret (KER) A1 nyelvi szintjéig. Felső tagozaton célunk a nyelvtudás megszilárdítása, illetve, hogy tanítványaink eljussanak a hatodik évfolyam végére a (KER) A2, illetve a nyolcadik évfolyam végére a (KER) B1 és/vagy B2 nyelvi szintjéig.
  • A 2020/2021-es tanévtől felmenő rendszerben a két tanítási nyelvű általános iskola nyelvi fejlesztési céljait az első három évfolyamon heti négy (évi 144), a felsőbb évfolyamokon heti öt (évi 180) órában kell teljesíteni. A csoportbontásban tartott órákat anyanyelvi tanár segíti.
  • Iskoláinkban a két tanítási nyelvű oktatás során a célnyelv mellett mindegyik évfolyamon három tantárgyat tanítunk a célnyelven.

A 2021/2022-es tanévben célnyelven tanított tantárgyak:

  • 1. évfolyam: ének-zene, vizuális kultúra, technika és tervezés
  • 2. évfolyam: ének-zene, vizuális kultúra, technika és tervezés
  • 3. évfolyam: környezetismeret, vizuális kultúra, technika, életvitel és gyakorlat
  • 4. évfolyam: környezetismeret, vizuális kultúra, technika, életvitel és gyakorlat
  • 5. évfolyam: célnyelvi civilizáció, természettudomány, digitális kultúra
  • 6. évfolyam: célnyelvi civilizáció, természettudomány, digitális kultúra
  • 7. évfolyam: célnyelvi civilizáció, földrajz, informatika
  • 8. évfolyam: célnyelvi civilizáció, földrajz, informatika

Fontosnak tartjuk, hogy a tanulókban kialakuljon egyfajta spontán beszédbátorság, amely segítségével gátlás nélkül képesek lesznek kommunikálni.
A helyes nyelvtudás elsajátítását segíti elő anyanyelvi tanárunk, idegen nyelvi lektorunk.
Angol nyelvi programjaink, rendezvényeink sora folyamatosan bővül: angol nyelvű vetélkedők, országismereti verseny, szavalóverseny, nyelvi tábor és az angol nyelv használatát elősegítő pályázatokhoz kapcsolódó kirándulások (COMENIUS projekt).

A két tanítási nyelvű iskoláknál a Közös Európai Referenciakeret (KER) szerinti legalacsonyabb követelményszint a 4. évfolyam végén jelenik meg először. 
Ennek sikeres teljesítése érdekében a kerettanterv meghatározza a 2. évfolyam végére elérendő készségeket is, a hallott szöveg értése és a szóbeli interakció területén. 
A két tanítási nyelvű általános iskola kerettantervi fejlesztési céljai és a hozzárendelt tartalmak az általános iskola első három évfolyamán heti négy, felsőbb évfolyamokon legalább heti ötórás nyelvtanítással érhetőek el. 
A Nemzeti alaptanterv (NAT) és az Irányelvek általános nevelési és fejlesztési célkitűzése a középiskolai tanulmányok befejezésének idejére a KER szerinti C1 nyelvi szint. 

Bővebb információkért keressenek bennünket! 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email