„Digitális fejlesztés a Karcagi Tankerületi Központban” EFOP-3.2.3-17-2017-00012 pályázat keretében a pedagógus munkatársak által megszerzett informatikai kompetenciákat a Kossuth iskolában a teljes oktatási folyamatban kívánjuk alkalmazni.
Szeretnénk, hogy a műszaki, természettudományos területek hangsúlyt kapjanak, ezért elsősorban a matematika területén szeretnénk továbblépni, oktatási módszereinket és egyben eszközeinket is korszerűsíteni.
A matematikai megismerés támogatása területén kitűzött céljaink:
- a matematika tantárgy népszerűségének növelése,
- a matematika élményszerű megismerésének, elsajátításának támogatása, digitális kompetenciák fejlődése,
- a műszaki tudományok iránti érdeklődés felkeltése, tanulmányi eredmények javulása.
Matematikai megismerés támogató módszerek
A matematika tanítás fő elemei: a megfigyelés, mérés, logikai összefüggések megkeresése, indukció, dedukció, variáció, tapasztalatszerzés, tevékenykedtetés, felfedező tanulás, gyakorlatorientáltság, tudás, ismeret elmélyítése, kreativitás fejlesztése.
A program keretein belül minden évfolyam matematika tantárgyában (a geometriában, az algebrában, a táblázatkészítésben, a grafikus ábrázolásban, a statisztikában és az analízisben) történik a megvalósítás.
A program keretein belül 1-8. évfolyam matematika tantárgyában alapkészségek digitális módszerekkel történő fejlesztése történik. A fent említett tevékenységek minél intenzívebb alkalmazásához a digitális eszközök használata szinte már elengedhetetlen, hatékonysága pedig kétségbevonhatatlan. A tanórák 40 százalékában interaktív, digitális tartalom megvalósítása történik. A megvalósított tananyaghoz digitális óravázlat, interaktív anyag, illetve megoldókulcs készül. A használható alkalmazások lehetőségeinek bemutatása, illetve a munkaformákra tett javaslat is megjelenik a tartalmakban. Az értékelés lehetőségeinek bemutatása kiemelt figyelmet kap az óratervek során.
A módszertani kultúra IKT eszközökkel való támogatása során a pedagógusok és a tanulók esetében is fejlődik a digitális írástudás, kompetencia. Digitális tananyagok elérési lehetőségének biztosítása által a pedagógusok érdeklődésének felkeltése történik. A diákok életkori sajátosságaihoz alakított interaktív tananyagok, feladatlapok készülnek.
A digitális eszközök használata fontos feladat, melyet indokolttá tesz, hogy:
- megfelelően motivál,
- erősíti a tevékenységközpontú munkaformát,
- kollaboratív tanulásra ad lehetőséget,
- lehetőséget ad a kooperatív technikák minél szélesebb körű alkalmazására, segítségével többféle kompetencia fejleszthető,
- támogatja a hatékony tanulási technikák megismerését és elsajátítását,
- a digitális készségek jól hasznosíthatók a munka világában, csökkentik a digitális leszakadást.
1-4. évfolyamon cél:
- alapkészségek digitális módszerekkel történő fejlesztése;
- digitális eszközök alapszintű használata.
5-8. évfolyamon cél:
- kompetenciafejlesztés digitális eszközökkel;
- digitális írástudás;
- hatékony információkeresés;
- rendszerezés digitális eszközhasználattal;
- az informatika oktatás modern eszközrendszerének és alkalmazásoknak használatorientált megjelenése;
- digitális tér, internethasználat biztonságossá fejlesztése.
Beszerzésre kerülő eszközök:
Megnevezés | Darabszám |
Tároló tableteknek | 1 |
75”-os interaktív kijelző PC modullal | 2 |
NetSupport DNA EDU PackB | 35 |
Adobe Acrobat Pro DC for teams | 21 |
MoreToMath alapcsomag 20 fős csoporthoz | 1 |
3D nyomtató | 1 |
Tablet | 32 |
Tablet | 20 |
Router | 1 |
Laptop | 1 |
Vírusirtó | 35 |