ÉAOP – 4.1.1./2/F

Kossuth Lajos Általános Iskola teljes körű felújítás és bővítés

A projekt előrehaladásáról az alábbiakban nyújtunk képes tájékoztatást.


Híreink


Mezőtúr és Vidéke 2011., 1. szám

… A munkaterület átadása után, a kivitelező felvonult a munkaterületre és elkezdte a kivitelezési munkákat melyek az ütemtervnek megfelelően haladnak.

Elbontásra került a nyugati épületszárny egy része, elkészültek az alapozási munkák, a felmenő falak és pillérek készítési munkái, áthidalók elhelyezése, északi és keleti szárny tetőszerkezet javítás, tetőfedés. Folyamatban van az új vb. födém készítése, aljzatok kialakítása, bádogos munkák.

A kivitelező megteszi a szükséges lépéseket a téli munkavégzés lehetőségének megteremtésére, az épület fagyvédelméről gondoskodik.

Jelenleg a hideg időjárás miatt a száraz technológiával készíthető munkálatokat végzik, épületgépészeti alapvezetékelés, villanyszerelés, utólagos falátvágásos szigetelés, nyílászárók elhelyezése.

A helyszíni munkák korlátozott végzése mellett folyamatosan történik az üzemi előkészítések, anyagok beszerzése, illetve legyártása.

Szalókiné Illés Laura

műszaki ellenőr

2010. szeptember 30-án Dr. Draskovits Dénes polgármester és Tar Anikó a Kossuth iskola vezetője elhelyezte az újonnan építendő aula padlója alá az iskola jövőnek szóló üzenetét, a Mezőtúr és Vidéke 2010. év 1. számát, melyben cikk jelent meg a felújításról, a felújítással kapcsolatos önkormányzati határozatokat, valamint a Magyar Nemzet és a Népszabadság egy – egy aznapi számát.


Az ÉAOP 4.1.1/2/2F-2f-2009-0010 azonosító számú „Városi Általános Iskola Mezőtúr Kossuth Lajos Tagintézményének  felújítása,  bővítése az európai uniós közoktatás biztosítására.” tárgyú projekt kivitelezésének megkezdéséhez kapcsolódóan, az építtető Mezőtúr Város Önkormányzata „munkaterület átadást” kezdeményez.

A munkaterület átadás ideje: 2010. szeptember 28.(kedd) 10.00 óra.

Helye: Kossuth iskola, 5400 Mezőtúr Kossuth Lajos út 82. (bejárás a Csokonai út felőli kapun).

Kivitelező: HÓD 2000 Kft.

A munkaterület átadását követően minden héten, csütörtöki napokon 14.00 órakor helyszíni egyeztetéseket tartunk, a kivitelező, a műszaki ellenőr, a független mérnök, az építtető, és a PMSZ képviselőinek bevonásával.

Ács Bálint projektmenedzser

Mezőtúr Város Önkormányzata

5400 Mezőtúr, Kossuth L. tér 1.

T:+36-70-279-4029; +56-551-955

E-mail: balintacs@mezotur.hu; balintacs1@t-online.hu

Sajtótájékoztató meghívó

.


A cikk megjelent a Mezőtúr és Vidéke 2010. április 16-i számában.

Sajtótájékoztató keretében mutatták be az ÉAOP 4.1.1/2/2F-2f-2009-0010 projekt kiviteli terveit a Városházán. Újságírók, pedagógusok, önkormányzati képviselõk és érdeklõdõ állampolgárok jelenlétében került sor a rendezvényre, ami Dr. Draskovits Dénes polgármester köszöntõjével kezdõdött, majd a tervezõ cég, az ARCUS 2001 Bt. képviseletében Csörgei Mihály építésztervezõ mutatta be az elkészült kiviteli terveket.

Mezõtúr Város Önkormányzata a városban mûködõ általános iskolák mûködésének racionalizálása érdekében összevonásokról, mûszaki fejlesztésekrõl döntött az elmúlt években. Ezen cél megvalósításának egyik feladataként kerül sor a Mezõtúri Általános Iskola, Alapfokú Mûvészetoktatási Intézmény, Óvoda, Pedagógiai Szakszolgálat és Könyvtár Kossuth Lajos Általános Iskolájának teljes körû felújítására és bõvítésére, az Új Magyarország Fejlesztési Terv Észak-Alföldi Operatív Program keretében.

Az épületben 8 osztályos általános iskola mûködik majd a jövõben, évfolyamonként 1-1 osztály. Ennek megfelelõen bõvíteni kell a tantermek számát, és létre kell hozni csoportszobákat is. A szaktantermekhez közvetlenül egy-egy szertár is kapcsolódik majd a tervek szerint. Az új szaktantermek a bõvítendõ „U” alakú épület földszintjén illetve tetõterében kapnak helyet. A Bachrach- és a Szásziskola épületében az oktató munka megszûnik, de továbbra is közfeladatot fognak ellátni.

Az iskola központosítása miatt az épületben kismértékben változik a tanári kar létszáma is, ennek megfelelõen a meglevõ északi szárny falainak és belsõ nyílászáróinak minimális átépítésével új igazgatási helyiségcsoport alakul ki. A meglevõ igazgatói szoba helyén kap helyet a tetõtérre vezetõ lépcsõ. A korábbi vizesblokk helyén pedig lift létesül.

Az épület fõ megközelítései módjai nem változnak, de a tornacsarnok felöl jelenleg csak az udvarra vezetõ átjáró, zárt folyosóval kapcsolódik majd a keleti szárnyhoz, valamint a projektarányos akadálymentesítés is megvalósul az épület egész területén.

Az iskola hiányzó közösségi tere, aulája az „U” alakú épület északi szárnyának bõvítésével alakul ki. Az aula, az épületen belül biztosítja az épületszárnyak jelenleg hiányzó funkcionális és akadálymentes kapcsolatát. Az épületben mûködõ iskolai büfé is átépítésre kerül, és közvetlenül az aulához kapcsolódik majd.

A nyugati épületszárny déli végének bõvítéseként egy konyha és étkezõ kap helyet az épületben. Az új épületrész tetõterébe kerülnek a gépészeti, illetve egyéb kiszolgáló helyiségek.

Az udvar mérete ugyan csökken, viszont tájépítészeti eszközök segítségével olyan teret hoznak létre, amely jobban megfelel majd funkciójának, mint jelenlegi állapotában – mondta el kérdésünkre Csörgei Mihály.

Vékony Erzsébet

Közremûködõ Szervezet:

VÁTI Magyar Regionális

Fejlesztési és Urbanisztikai

Nonprofit Kft.

Debreceni Területi Iroda

4025 Debrecen,

Simonffy u. 4-6.

(www.vati.hu)


Iskola felújítás

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 2009. január 12-i tájékoztatása alapján a Kossuth Lajos Általános Iskola teljes körű felújítására és bővítésére beadott ÉAOP – 4.1.1./2/F pályázatát a bizottság és az értékelő hatóság pozitív elbírálásban részesítette. A projekt további előrehaladásáról folyamatosan tájékoztatjuk kedves olvasóinkat.

 

A LÁTVÁNYTERVEK ITT MEGTEKINTHETŐEK

A projektről röviden

A tervezett projekt megvalósulása során az iskolában tanuló diákok egy korszerű, akadálymentes,  lifttel felszerelt, biztonságos, védett környezetben sajátíthatják el az iskolai követelményeket. Az élethosszig tartó tanulást megalapozó kulcskompetenciák fejlesztését célzó, valamint az oktatási egyenlőtlenségek mérséklését szolgáló nevelési-oktatási programok megvalósítását teszi lehetővé a közösségi térrelúj tantermekkel, ebédlővel bővülő intézmény.

A tehetséggondozás lehetőségei növekednek a funkcionálisan is bővülő intézményben.

Színjátszó-kör előadásai, hangversenyek helyszíneivé válik az újonnan épített közösségi tér, mely nyitott lesz a városrész lakosai számára is, hozzájárulva ezáltal az intézmény kulturális központtá válásához.

Az EU integráció megköveteli a képzett munkaerőt, s ez hatást gyakorol az oktatásra. A kompetencia megszerzése és szinten tartása élethosszig tartó tanulást igényel, e nélkül az egyén nem tud megfelelni a társadalmi, gazdasági kihívásoknak.

Napjaink technikai fejlődése és információáramlása megkívánja a befogadó (inkluzív) jellegű oktatási rendszert és a fiatalok iskolai felkészítését a választott életpályához szükséges képességek megszerzésére.

A kulcskompetenciák fejlesztésének középpontba kerülésével kistérségi modell értékű intézménnyé válik az iskola, ahol tehetséggondozó műhelyek létrehozását tervezzük.

A tervezett fejlesztés után az intézmény korábbi innovációi ötvöződnek a megjelölt új feladatokkal, célokkal, mely biztosítja a hosszú távú fenntarthatóságot és tovább generálja az intézményi innovációkat.

A fenti elképzelések csak abban az esetben valósulhatnak meg, ha ehhez a tárgyi feltételek adottak lesznek. Ennek érdekében nyújtotta be Mezőtúr Város Önkormányzata pályázatát egy új, minden tekintetben a jövő iskolájának megfelelő iskolaépület felépítéséhez.

A tervek szerint az elkészült épület alkalmas lesz az iskola pedagógiai céljainak megvalósításán túl azoknak az iskolával kapcsolatos új elvárásoknak a teljesítésére, amelyeket eddig még csak az oktatáskutatók, és más, a pedagógiával foglalkozó szakemberek fogalmaznak meg. Az iskola nem vonhatja ki magát a társadalom változásainak hatása alól. Befolyásolni nem tudja azokat, de a hatások működésének minden területén megjelennek, tehát nem engedheti meg magának, hogy ne vegyen róluk tudomást.

A megváltozott – és folyamatosan változó helyzetben – jól látszik, hogy a lexikális tudást mérő, hagyományos, mereven strukturált tananyag és az elvárt tudás nem konvertálható a mindennapi életben. Felértékelődött a „praktikus” tudás; egy vagy két idegen nyelv ténylegesen használható ismerete, az infokommunikációs eszközök használatának ismerete, valamint olyan további gyakorlati ismeretek, amelyek segítségével a gyermekek képesek lehetnek az „egész életen át tartó tanulás” programját elfogadni és megvalósítani. Ennek megfelelően az új épület új lehetőségeket nyújthat a nyelvi, informatikai, oktatás továbbfejlesztésére.

Ezeknek a céloknak megfelelően alakították tervezőink az új iskola épületét.
A jövő iskoláját képzeltük el, amelyben az informatika egy bizonyos szinten már nem tananyag, hanem eszköz lesz az ismeretek megszerzésében.

Az Európai Unió tagállamaiban elfogadott pedagógiai elvek közé tartozik a sajátos nevelési igényű tanulók együtt nevelése. A hazai oktatáspolitika és finanszírozási rendszer is ezt szorgalmazza a magyar iskolarendszer számára. Iskolánk évek óta jó példával jár elől, az új épületben a jelenleginél is korszerűbb egyéni fejlesztő szobaáll majd rendelkezésre minden sajátos nevelési igényű tanulónk egyéni fejlesztésére.

Nincs más választásunk, csak a haladás és a fejlődés útján folytathatjuk munkánkat. Ebben partnerünk Mezőtúr Város Önkormányzatának Képviselő-testülete, a szülők és a gyermekek. Az új iskola szellemiségének, az átadni kívánt tudás tartalmának és az oktatás céljainak meghatározása a mi feladatunk.

Az iskoláról röviden

Kossuth Lajos Általános Iskola a város egyik legrégebben épült iskolája, 2008-ban ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját.

Az alapfokú nevelés-oktatás mellett 1982 óta kiemelt terület az ének–zene oktatás. Az iskola kórusai számos megyei, országos verseny díjazottjai.

Az iskola és a fenntartó közös szervezésében 2005-ben hatodik alkalommal került sor a Túri Országos Kicsinyek Kórusa Fesztivál megrendezésére. A kiemelkedő szervezőmunkáért az iskola nevelőtestülete a Nemzeti Kulturális Örökség elismerő jutalmában részesült.

2004-ben az intézmény elnyerte a Comenius 2000 I. partnerközpontú intézmény modell címet. Azóta is példaértékű a hatékonyan működő partnerközpontú intézményi stratégia.

Az iskola fontosnak tartja az esélyegyenlőséget megteremtő korszerű kompetencia alapú oktatás bevezetését.

Ennek érdekében 2009 januárjában pályázatot nyújtott be a hatékonyabb tanítás-tanulás érdekében (TÁMOP – 3.1.4./08/2. „Kompetencia alapú oktatás, egyenlőhozzáférés – Innovatív intézményekben”).

Az iskolai nevelő-oktató munkában nagy hangsúlyt kap a képességfejlesztés, az alapkészségek megerősítése, a nyelvoktatás fontossága, az alkalmazóképes tudás megszerzése.

A nevelő-oktató munka kiemelkedő feladata a másság elfogadása, az esélyegyenlőség biztosítása, az egymás iránti empátia, tolerancia, a folyamatos kapcsolattartás a szülők közösségével.

Az iskola pályázat segítségével részt vesz az integrációs pedagógiai rendszer működtetésében (9/2008. (III. 29.) OKM rendelet).

A pedagógusok jelentős hányada módszertani továbbképzésen vett, illetve vesz részt folyamatosan. Az intézményben folyó innovatív munka olyan gondolkodásmódot interiorizál, melyben az iskolai közösségért szerepet vállaló egyén egészséges társadalomképe, szemlélete jelenik meg.

Az elmúlt időszakban az iskola humán erőforrásán keresztül komoly hatással volt szűkebb, tágabb szakmai környezetére.

Az iskola két pedagógusa megyei szaktanácsadóként, szakértőként is dolgozik, ezáltal a szaktanácsadói hálózat gyakorlatban történő módszertani segítő munkája, mentori tevékenysége nagyobb hangsúlyt kap a nevelő-oktató munkában.

szakmai és multiplikációs tevékenység városi, kistérségi és megyei szintű kiterjesztése folyamatos a rendszeres a bemutató órák tartásával, a szakmai rendezvények, fórumok, konferenciák szervezésével.

Az új típusú, tevékenység központú pedagógiai műhelyek tovább formálják a pedagógusok, szülők, partnerek szemléletmódját, szakmai és életvezetési kompetenciájukat.

Mindezen célok érdekében az iskola 2002 óta minden évben a Jász- Nagykun –Szolnok Megyei Pedagógiai Intézet rendezvény sorozatának keretében, kistérségi pedagógiai heteket szervez.

Az iskola rendszeresen tart hátránykompenzáló kistérségi gyermekprogramokat, pl. Sulinapi rendezvények, Évadzáró hangverseny, DÖK programok, egészségnevelési hét, Mikulás ünnepség, karácsonyi hangverseny.

EAOP újságmegjelenés

2010-01-08

2010-04-16

2010-10-01

2011-01-07

2011-07-08

2011-07-22

2011-08-05

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Intézményünkről még...